duminică, 16 octombrie 2011

DULCEATA DE CASTRAVETI

In toamna asta am incercat toate nebuniile in bucatarie (si aici ma refer doar la arta de a gati, sa fim intelesi, da?), printre care si tot felul de dulceturi de legume, ca sa daram mitul ca dulceata se face exclusiv din fructe.

Necesar: 3 kg castraveti tineri si proaspeti, 1 kg zahar, 1 lamaie, 1 plic Gelfix Clasic de la Dr. Oetker.

Am tocat castravetii cuburi maruntele, i-am pus in cratita pentru dulceata si am turnat tot zaharul peste ei. Am lasat maxim 1 ora, dupa care am pus pe foc. Dupa ce am adunat spuma, am pus lamaia si gelfixul, si am mai lasat cateva minute sa fiarba. Am pus fierbinte in borcane, pe care le pun mereu capul in jos, pana se racesc. Stiu ca pe plic scrie sa folosesti gelfixul altfel, dar eu folosesc intotdeauna caile mai rapide.

Observatii: O sa va placa daca aveti curajul sa treceti faptul ca sunt castraveti!




2 comentarii:

  1. Foarte interesant, o sa incerc si eu. Inghetata am facut de castraveti, cu menta si a fost excelenta. Am insa o nedumerire, in poza ai si dulceata de capia (cred ca e evorba de ardei kapia), dar la care nu ai scris modul de preparare aici la dulceturi. Te rog, poti sa-mi spui cum o faci? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere